Wspieramy uzdolnioną artystycznie młodzież
STATUT FUNDACJI INICJATYW KULTURALNYCH
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
-
Fundacja Inicjatyw Kulturalnych, zwana w treści statutu „Fundacją”, została ustanowiona z woli osób fizycznych, wymienionych w załączniku do statutu, zwanych dalej fundatorami – założycielami Fundacji, w dniu 5 czerwca 1991 roku aktem notarialnym, sporządzonym w Państwowym Biurze Notarialnym w Radomsku nr 1259/9l.
-
Fundacja działa na podstawie przepisów o fundacjach i innych obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego Statutu.
-
Fundacja ma osobowość prawną.
§ 2
Fundacja prowadzi działalność w kraju zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 3
-
Fundacja posługuje się nazwą „Fundacja Inicjatyw Kulturalnych”. Fundacja może posługiwać się skrótem nazwy w brzmieniu „FIK”.
-
Fundacja dla celów współpracy z zagranicą może posługiwać się tłumaczeniem nazwy.
-
Fundacja może posługiwać się odpowiadającym nazwie znakiem graficznym.
§ 4
-
Siedzibą Fundacji jest miasto Radomsko.
-
Terenem działalności Fundacji jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej.
-
Dla właściwego realizowania swoich celów Fundacja może prowadzić działalność także poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.
Rozdział II
CELE I ZASADY DZIAŁALNOŚCI FUNDACJI
§ 5
-
Fundacja działa na rzecz ogółu społeczeństwa, w tym w szczególności: dzieci, młodzieży, osób zagrożonych wykluczeniem społecznym lub ubóstwem, osób z niepełnosprawnościami, ofiar klęsk żywiołowych, wojen i konfliktów zbrojnych, cudzoziemców, seniorów, osób w wieku emerytalnym osób ze szczególnymi potrzebami oraz rodzin w/w osób.
-
Celem głównym Fundacji jest wspieranie i upowszechnienie kultury i sztuki w różnorodnych dziedzinach w szczególności takich jak teatr, film, literatura, muzyka, taniec, sztuki plastyczne, fotografia, w tym:
-
tworzenie warunków do rozwoju talentów;
-
promowanie twórców, w tym młodych i amatorów, oraz wspieranie ich
w rozwoju ich karier;
-
propagowanie rozwoju edukacji artystycznej;
-
udostępnianie wartości kultury narodowej i światowej, włączaniu ich
do społecznego obiegu i umożliwianiu szerokiego odbioru;
-
inspirowanie i organizowanie jednostek i grup społecznych do aktywnego i twórczego uczestniczenia w życiu kulturalnym;
-
kultywowanie i rozwijanie regionalnych tradycji kulturalnych;
-
zmniejszanie dysproporcji między środowiskami i regionami w dostępie do dóbr kultury i udziale w tworzeniu jej wartości;
-
ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;
-
upowszechnianie tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości
oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;
-
upowszechnianie zwyczajów różnych kręgów kulturowych
oraz przybliżanie i popularyzowanie ich języków, historii, kultury, sztuki;
-
rozwijanie kontaktów i współpracy kulturalnej i artystycznej między regionami;
-
inicjowanie lub wspieranie lokalnych, ponadlokalnych
oraz międzynarodowych wydarzeń kulturalnych i artystycznych;
-
kształtowanie w społeczeństwie postaw aktywnego uczestnictwa w sztuce i kulturze;
-
integrowanie społeczeństwa wokół wartości związanych ze sztuką
i kulturą;
-
łączenie sztuki i kultury z innymi dziedzinami życia;
-
aktywizacja, socjalizacja i resocjalizacja społeczeństwa poprzez sztukę
i kulturę;
-
działalność na rzecz integracji europejskiej, dialogu międzykulturowego oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;
-
wspieranie rozwoju kadr kultury;
-
rzecznictwo interesów twórców i artystów, w szczególności młodych
i amatorów;
-
propagowanie wykorzystania nowoczesnych technologii w kulturze
i sztuce.
-
Ponadto celem Fundacji, w tym w nawiązaniu do celu głównego jest:
-
wspieranie i upowszechnienie nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania;
-
dobroczynność;
-
pomoc społeczna, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;
-
przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu;
-
przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym;
-
promowanie równych możliwości i równego dostępu, włączenia społecznego, różnorodności i sprawiedliwości we wszystkich obszarach życia;
-
kształtowanie postaw prospołecznych i obywatelskich;
-
integracja międzynarodowa;
-
upowszechnianie i ochrona wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich;
-
wspieranie rozwoju demokracji;
-
wspieranie i upowszechnianie tolerancji;
-
promocja w kraju i zagranicą Rzeczypospolitej Polskiej oraz woj. łódzkiego;
-
szerzenie wiedzy na temat innych krajów, kultur, problemów mniejszości;
-
przeciwdziałanie dyskryminacji, w szczególności ze względu na wiek, płeć, światopogląd, pochodzenie, narodowość, niepełnosprawność;
-
upowszechnienie i ochrona różnych grup społecznych;
-
integracja międzypokoleniowa;
-
rozwój kontaktów i współpracy między społeczeństwami, narodami, rasami;
-
wspieranie rozwoju obszarów wiejskich;
-
wspieranie rozwoju wspólnot i społeczności lokalnych;
-
wdrażanie polityk rozwoju regionalnego;
-
wspieranie procesów rewitalizacji;
-
wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu,
-
wspieranie i upowszechnienie turystyki i krajoznawstwa,
-
promocja wolontariatu.
-
Fundacja może ustanowić odznaki i medale honorowe i przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami osobom fizycznym i prawnym zasłużonym dla celów obranych przez Fundację lub dla samej Fundacji.
§ 6
-
Fundacja może realizować swe cele poprzez:
-
przygotowywanie i prezentowanie szerokiej publiczności koncertów, przedstawień teatralnych, happeningów (PKD 90.04.Z);
-
przygotowywanie i prezentowanie wernisaży, wystaw (PKD 91.02.Z);
-
przygotowywanie i organizowanie konkursów (PKD 94.99.Z);
-
organizowanie wyjazdów z przedstawieniami realizowanymi przez Fundację lub wspieranie organizacji takich wyjazdów (PKD 90.04.Z);
-
tworzenie, realizacja autorskich projektów artystycznych (PKD 90.04.Z);
-
organizowanie lub udział w festiwalach (PKD 90.04.Z);
-
organizowanie międzynarodowej współpracy kulturalnej pomiędzy twórcami, uczestnikami życia kulturalnego oraz instytucjami kultury (PKD 90.04.Z);
-
reprezentowanie (rzecznictwo interesów) twórców i artystów (94.12.Z);
-
fundowanie stypendiów, w szczególności uzdolnionym młodym twórcom i artystom (94.99.Z);
-
tworzenie lub udział w programach wymiany kulturalnej bądź studenckiej (PKD 94.99.Z);
-
finansowanie działań twórców amatorskich, niezależnych i zawodowych w dziedzinach takich jak: sztuki audiowizualne, taniec, teatr, fotografia, sztuki piękne, literatura, muzyka (PKD 90.01.Z)
-
prowadzenie ośrodków kultury, świetlic oraz pozostałych obiektów kulturalnych (PKD 90.04.Z),
-
organizowanie wyjazdów studyjnych (PKD 79.12.Z);
-
organizowanie wycieczek i innych imprez turystyczno – krajoznawczych (PKD 79.12.Z);
-
organizowanie wypoczynku letniego, zimowego stacjonarnego (półkolonii) bądź wyjazdowego (kolonii, obozów) dla dzieci i młodzieży (PKD 79.12.Z);
-
organizowanie lub udział w konferencjach, seminariach, prelekcjach, wykładach, warsztatach, szkoleniach, sympozjach, debatach i innych formach przekazywania wiedzy w ramach edukacji artystycznej (PKD 85.52.Z);
-
organizowanie lub udział w konferencjach, seminariach, prelekcjach, wykładach, warsztatach, szkoleniach, sympozjach, debatach i innych formach przekazywania wiedzy w ramach edukacji pozaartystycznej (PKD 85.59.B);
-
organizowanie czasu wolnego, w tym kółek zainteresowań (PKD 85.59.B) ;
-
organizowanie i prowadzenie zajęć sportowych i rekreacyjnych (PKD 85.51.Z);
-
organizowanie i prowadzenie imprez plenerowych (PKD 93.21.Z);
-
udzielenie wsparcia finansowego bądź rzeczowego potrzebującym (PKD 88.99.Z)
-
prowadzenie bądź włączanie się w badania prowadzone przez różne podmioty (PKD 72.20.Z);
-
prowadzenie działalności wydawniczej – wydawanie książek (PKD 58.11.Z);
-
prowadzenie działalności wydawniczej – wydawanie gazet (PKD 58.13.Z);
-
prowadzenie działalności wydawniczej – wydawanie czasopism i pozostałych periodyków (PKD 58.14.Z);
-
prowadzenie działalności wydawniczej – pozostała działalność wydawnicza (PKD 58.19.Z);
-
podnoszenie kwalifikacji lub kompetencji członków organów i kadry Fundacji, w tym wolontariuszy (PKD 94.99.Z);
-
organizowanie staży i praktyk (PKD 85.59.B);
-
przekwalifikowywanie zawodowe (PKD 85.59.B);
-
udział w konkursach i pozyskiwanie środków na realizację celów statutowych (PKD 94.99.Z);
-
sprzedaż przedmiotów darowizny (PKD 94.99.Z);
-
organizowanie zbiórek publicznych, organizowanie bali i aukcji charytatywnych (PKD 94.99.Z),
-
organizowanie loterii (PKD 92.00.Z),
-
organizowanie wolontariatu poprzez angażowanie lokalnej społeczności
w realizację celów Fundacji (PKD 94.99.Z);
-
prowadzenie działalności propagatorskiej i informacyjnej w zakresie służącym realizacji celów Fundacji (PKD 94.99.Z);
-
współpracę z jednostkami administracji publicznej (terytorialnej, centralnej), placówkami oświatowymi, placówkami kulturalnymi i innymi podmiotami, którym bliskie są cele Fundacji (PKD 94.99.Z).
-
Działalność Fundacji, o której mowa w ust. 1 pkt 1-30, 32, 34-35 jest realizowana przez Fundację jako nieodpłatna działalność pożytku publicznego.
-
Działalność Fundacji, o której mowa w ust. 1 pkt 1-6, 10, 12, 13-20, 22-33, 36 jest realizowana przez Fundację jako odpłatna działalność pożytku publicznego.
Rozdział III
ORGANY I ORGANIZACJA FUNDACJI
§ 7
Organami Fundacji są:
-
Rada Fundacji, zwana dalej „Radą” oraz
-
Zarząd Fundacji, zwany dalej „Zarządem”.
§ 8
-
Rada Fundacji, zwana dalej „Radą”, jest kolegialnym organem nadzorczo-kontrolnym Fundacji odrębnym od organu zarządzającego i niepodlegającym mu w zakresie wykonywania kontroli wewnętrznej, jak również inicjującym, doradczym i opiniującym.
-
W skład Rady wchodzi od 3 – 11 członków (osób fizycznych), w tym:
-
Fundatorzy – założyciele Fundacji, o ile żyją oraz wyrazili na to zgodę,
-
osoby spoza grona Fundatorów powołane uchwałą Rady.
-
Członkowie Rady:
-
nie mogą być członkami Zarządu ani pozostawać z nimi w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej,
-
nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
-
Członków Rady na miejsce osób, które przestały pełnić tę funkcję
lub dla rozszerzenia składu Rady, powołuje w drodze uchwały Rada.
-
Członkowie Rady powołani są na czas nieokreślony.
-
Ustanie członkostwa w Radzie następuje z chwilą złożenia rezygnacji
z pełnienia tej funkcji, odwołania albo śmierci osoby pełniącej tę funkcję.
-
Odwołanie członka Rady, i przez to pozbawienie go członkostwa w Radzie, może nastąpić w wyniku uchwały podjętej jednogłośnie Radę. Odwołanie nie wymaga uzasadnienia.
-
Członkowie Rady z tytułu pełnienia funkcji w Radzie nie otrzymują wynagrodzenia, mogą otrzymywać zwrot uzasadnionych kosztów.
-
Członek Rady wyłącza się od głosowania w sprawach go dotyczących,
§ 9
-
Do kompetencji Rady należy:
-
wybór ze swojego grona Prezesa Rady,
-
dokonywanie zmian w swym składzie,
-
dokonywanie zmian w składzie Zarządu na wniosek Prezesa Rady, tj. powoływanie i odwoływanie członków Zarządu,
-
ocena realizacji celów Fundacji,
-
kontrola działalności Fundacji, w szczególności pod kątem rzetelności, prawidłowości, celowości i legalności wykorzystania majątku Fundacji,
-
rozpatrywanie i zatwierdzanie przedłożonych przez Zarząd rocznych sprawozdań finansowych Fundacji oraz rocznych sprawozdań
z działalności Fundacji,
-
udzielanie absolutorium członkom Zarządu,
-
zatwierdzanie wew. regulaminów opracowywanych i przedkładanych przez Zarząd,
-
wyrażanie opinii w sprawach przedłożonych jej przez Zarząd.
-
Pracami Rady kieruje Prezes Rady, reprezentuje ją oraz zwołuje
i przewodniczy jej posiedzeniom.
-
Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na pół roku.
-
Posiedzenia Rady mogą być zwoływane przez Prezesa Rady, jego Zastępcę (powoływanego ze składu Rady przez Prezesa Rady) bądź przez Zarząd za pośrednictwem poczty elektronicznej lub smesem na co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem posiedzenia.
-
Posiedzenia Rady mogą odbywać się stacjonarnie, on-line za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość bądź w formie hybrydowej.
-
Posiedzenia Rady są protokołowane.
-
Decyzje Rady są podejmowane w formie uchwał zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej 1/3 ogólnej liczby Członków Rady. W przypadku równego rozłożenia głosów decydujący jest głos Prezesa Rady bądź
w przypadku jego nieobecności jego Zastępcy.
-
Posiedzenia Rady mogą odbywać się bez formalnego zwołania, o ile obecni
są wszyscy jej członkowie i wyrażą zgodę na odbycie posiedzenia.
§ 10
-
Zarząd Fundacji, zwany dalej „Zarządem”, jest organem realizującym misję statutową, zarządzającym majątkiem oraz reprezentującym Fundację.
-
Zarząd składa się z 3 do 5 (członków) osób fizycznych.
-
Członkiem Zarządu nie może być osoba skazana prawomocnym wyrokiem
za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
-
Członkowie Zarządu powoływani są na czas nieokreślony.
-
Ustanie członkostwa w Zarządzie następuje z chwilą złożenia rezygnacji
z pełnienia tej funkcji, odwołania albo śmierci osoby pełniącej tę funkcję.
-
Odwołanie członka Zarządu nie wymaga uzasadnienia.
-
Członkowie Zarządu z tytułu pełnienia funkcji w Radzie nie otrzymują wynagrodzenia, mogą otrzymywać zwrot uzasadnionych kosztów.
§ 11
-
Do kompetencji Zarządu należy w szczególności:
-
kierowanie działalnością Fundacji oraz reprezentowanie jej na zewnątrz,
-
składanie oświadczeń woli w imieniu Fundacji,
-
przedkładanie rocznych sprawozdań finansowych oraz rocznych sprawozdań z działalności Fundacji Radzie Fundacji,
-
nadzór nad działalnością Zakładów Fundacji,
-
przyjmowanie na rzecz Fundacji darowizn, spadków zapisów,
-
zatrudnianie i ustalanie struktury pracowniczej Fundacji,
-
opracowywanie wew. regulaminów i przedkładanie ich Radzie do zatwierdzenia,
-
prowadzenie listy ofiarodawców.
-
Do wykonywania czynności prawnych w imieniu Fundacji upoważniony jest Dyrektor bądź jego Zastępca każdy z nich łącznie z jednym z członków Zarządu.
-
Pracami Zarządu kieruje Dyrektor, a zastępuje go Zastępca (powoływany ze składu Zarządu przez Dyrektora). Dyrektor i jego Zastępca wybierani są w drodze uchwały przez Zarząd.
-
Zarząd obraduje na posiedzeniach, które odbywają się w miarę potrzeb.
-
Posiedzenia Zarządu mogą być zwoływane przez Dyrektora, jego Zastępcę bądź Prezesa Rady za pośrednictwem poczty elektronicznej lub smesem
na co najmniej na 3 dni przed planowanym terminem posiedzenia.
-
Posiedzenia Zarządu mogą odbywać się stacjonarnie bądź on-line
za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
-
Posiedzenia Zarządu są protokołowane.
-
Decyzje Zarządu są podejmowane w formie uchwał zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy ogólnej liczby Członków Zarządu, chyba że Statut stanowi inaczej. W przypadku równego rozłożenia głosów decydujący jest głos Dyrektora Zarządu bądź w przypadku jego nieobecności jego Zastępcy.
-
Posiedzenia Zarządu mogą odbywać się bez formalnego zwołania, o ile obecni są wszyscy jej członkowie i wyrażą zgodę na odbycie posiedzenia.
§ 12
-
Dla realizacji celów statutowych Rada Fundacji może powołać Zakłady.
-
Zakłady realizują cele i zadania Fundacji zgodnie z niniejszym statutem
oraz uchwałami jej organów.
-
Na czele Zakładu stoi Kierownik powołany przez Zarząd. Zarząd udziela Kierownikowi stosownego pełnomocnictwa.
-
Wynagrodzenie Kierownika ustala Rada Fundacji na wniosek Zarządu.
-
Strukturę organizacyjną Zakładu oraz warunki pracy i płacy jego pracowników ustala Kierownik, a zatwierdza Zarząd oraz Prezes Rady.
-
Czynności prawne w imieniu Zakładu podejmuje Kierownik, jako pełnomocnik Zarządu lub osoba przez niego upoważniona.
Rozdział IV
MAJĄTEK FUNDACJI
§13
-
Majątek Fundacji stanowi fundusz wskazany w oświadczeniu woli
o ustanowieniu Fundacji.
-
Dochody Fundacji pochodzą w szczególności z:
-
dotacji osób prawnych, grantów, dotacji i subwencji instytucji i osób prawnych krajowych i zagranicznych,
-
dochodów z majątku ruchomego, nieruchomego, praw majątkowych,
-
darowizn, spadków i zapisów,
-
dochodów ze zbiórek, aukcji, licytacji i innych imprez publicznych,
-
odsetek i innych wpływów.
-
Majątek i dochody służą realizacji statutowych celów Fundacji.
-
Składniki majątku trwałego, wykorzystywanego w działalności gospodarczej Fundacji, podlegają umorzeniu i amortyzacji według zasad przewidzianych dla jednostek gospodarki nieuspołecznionej.
-
Zabrania się:
-
udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Fundacji w stosunku do członków jej organów lub pracowników oraz osób,
z którymi członkowie jej organów oraz pracownicy Fundacji pozostają
w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa
lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani
z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”,
-
przekazywania majątku Fundacji na rzecz członków jej organów
lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż
w stosunku do osób trzecich, w szczególności, jeżeli przekazanie
to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
-
wykorzystywania majątku Fundacji na rzecz członków jej organów
lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż
w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego,
-
zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie jej organów lub pracownicy oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych
niż rynkowe.
-
Fundacja prowadzi gospodarkę finansową i ewidencję księgową zgodnie
z zasadami wynikającymi z ustawy o rachunkowości.
§ 14
Dochody Fundacji pochodzące z dotacji, darowizn, spadów i zapisów mogą być używane do realizacji wszystkich jej celów, jeżeli ofiarodawcy nie postanowili inaczej.
Rozdział V
DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA FUNDACJI
§ 15
-
Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą na zasadach określonych w odrębnych przepisach wyłącznie jako dodatkową i służebną w stosunku
do prowadzonej przez Fundację działalności pożytku publicznego.
-
Decyzję co do rozpoczęcia przez Fundację prowadzenia działalności gospodarczej, jej zakresu zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD), zmiany, zawieszenia bądź zakończenia podejmuje Zarząd i składa w tym zakresie odpowiednie wnioski do rejestru sądowego.
-
Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w pełnym bądź ograniczonym zakresie zgodnie z następującymi kodami PKD:
-
90.02.Z Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych
-
90.03.Z Artystyczna i literacka działalność twórcza
-
47.19.Z Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona
w niewyspecjalizowanych sklepach
-
47.91.Z Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet
-
47.99.Z Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami
-
73.11.Z Działalność agencji reklamowych
-
Prowadzenie działalności gospodarczej wymaga rachunkowego wyodrębnienia tej formy działalności w stopniu umożliwiającym określenie przychodów, kosztów i jej wyników, z zastrzeżeniem przepisów
o rachunkowości.
-
Fundacja nie może angażować wolontariuszy do prowadzenia działalności gospodarczej.
Rozdział VI
POŁĄCZENIE FUNDACJI
§ 16
-
Dla pełniejszego realizowania swych celów Fundacja może się połączyć z inną fundacją.
-
Połączenie nie może jednak nastąpić, jeżeli cele Fundacji uległyby istotnej zmianie.
-
Uchwała w sprawie połączenia podejmowana jest przez Radę Fundacji
na podstawie uzgodnionego między Zarządami łączących się Fundacji protokołu ustaleń, dotyczących w szczególności statutu połączonych Fundacji, spraw majątkowych, w tym wcześniejszych zobowiązań oraz form realizacji obydwu Fundacji.
-
Połączenie następuje przy odpowiednim stosowaniu przepisów o utworzeniu Fundacji i jej likwidacji.
Rozdział VII
LIKWIDACJA FUNDACJI
§ 17
-
Fundacja ulega likwidacji w wypadku wyczerpania środków finansowych oraz majątku Fundacji. Momentem decydującym o likwidacji z powodu wyczerpania się środków finansowych jest sytuacja, w której dalsze prowadzenie działalności powodowałoby niewypłacalność Fundacji.
-
Decyzję o likwidacji podejmuje Rada Fundacji na wniosek Zarządu. Uchwała Rady Fundacji zapada większością 2/3 głosów.
-
Rada Fundacji powołuje likwidatora/-ów, którymi mogą być członkowie ostatniego Zarządu, o ile wyrażą na to pisemną zgodę.
-
Majątek Fundacji pozostały po likwidacji Fundacji podlega przekazaniu innej organizacji, działającej w obszarze kultury i sztuki.
Rozdział VIII
ZMIANA STATUTU
§ 18
-
Zmiana statutu może dotyczyć istotnych zmian celu Fundacji.
-
Decyzję o zmianie statutu podejmuje Rada Fundacji na wniosek Prezesa lub Zarządu większością 2/3 głosów, przy obecności co najmniej połowy składu Rady Fundacji.