STATUT FUNDACJI INICJATYW KULTURALNYCH

Rozdział I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

  1. Fundacja Inicjatyw Kulturalnych, zwana w treści statutu „Fundacją”, została ustanowiona z woli osób fizycznych, wymienionych w załączniku do statutu, zwanych dalej fundatorami – założycielami Fundacji, w dniu 5 czerwca 1991 roku aktem notarialnym, sporządzonym w Państwowym Biurze Notarialnym w Radomsku nr 1259/9l.

  2. Fundacja działa na podstawie przepisów o fundacjach i innych obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego Statutu.

  3. Fundacja ma osobowość prawną.

§ 2

Fundacja prowadzi działalność w kraju zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§ 3

  1. Fundacja posługuje się nazwą „Fundacja Inicjatyw Kulturalnych”. Fundacja może posługiwać się skrótem nazwy w brzmieniu „FIK”.

  2. Fundacja dla celów współpracy z zagranicą może posługiwać się tłumaczeniem nazwy.

  3. Fundacja może posługiwać się odpowiadającym nazwie znakiem graficznym.

§ 4

  1. Siedzibą Fundacji jest miasto Radomsko.

  2. Terenem działalności Fundacji jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej.

  3. Dla właściwego realizowania swoich celów Fundacja może prowadzić działalność także poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.

Rozdział II

CELE I ZASADY DZIAŁALNOŚCI FUNDACJI

§ 5

  1. Fundacja działa na rzecz ogółu społeczeństwa, w tym w szczególności: dzieci, młodzieży, osób zagrożonych wykluczeniem społecznym lub ubóstwem, osób z niepełnosprawnościami, ofiar klęsk żywiołowych, wojen i konfliktów zbrojnych, cudzoziemców, seniorów, osób w wieku emerytalnym osób ze szczególnymi potrzebami oraz rodzin w/w osób.

  2. Celem głównym Fundacji jest wspieranie i upowszechnienie kultury i sztuki w różnorodnych dziedzinach w szczególności takich jak teatr, film, literatura, muzyka, taniec, sztuki plastyczne, fotografia, w tym:

  1. tworzenie warunków do rozwoju talentów;

  2. promowanie twórców, w tym młodych i amatorów, oraz wspieranie ich
    w rozwoju ich karier;

  3. propagowanie rozwoju edukacji artystycznej;

  4. udostępnianie wartości kultury narodowej i światowej, włączaniu ich
    do społecznego obiegu i umożliwianiu szerokiego odbioru;

  5. inspirowanie i organizowanie jednostek i grup społecznych do aktywnego i twórczego uczestniczenia w życiu kulturalnym;

  6. kultywowanie i rozwijanie regionalnych tradycji kulturalnych;

  7. zmniejszanie dysproporcji między środowiskami i regionami w dostępie do dóbr kultury i udziale w tworzeniu jej wartości;

  8. ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;

  9. upowszechnianie tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości
    oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;

  10. upowszechnianie zwyczajów różnych kręgów kulturowych
    oraz przybliżanie i popularyzowanie ich języków, historii, kultury, sztuki;

  11. rozwijanie kontaktów i współpracy kulturalnej i artystycznej między regionami;

  12. inicjowanie lub wspieranie lokalnych, ponadlokalnych
    oraz międzynarodowych wydarzeń kulturalnych i artystycznych;

  13. kształtowanie w społeczeństwie postaw aktywnego uczestnictwa w sztuce i kulturze;

  14. integrowanie społeczeństwa wokół wartości związanych ze sztuką
    i kulturą;

  15. łączenie sztuki i kultury z innymi dziedzinami życia;

  16. aktywizacja, socjalizacja i resocjalizacja społeczeństwa poprzez sztukę
    i kulturę;

  17. działalność na rzecz integracji europejskiej, dialogu międzykulturowego oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;

  18. wspieranie rozwoju kadr kultury;

  19. rzecznictwo interesów twórców i artystów, w szczególności młodych
    i amatorów;

  20. propagowanie wykorzystania nowoczesnych technologii w kulturze
    i sztuce.

  1. Ponadto celem Fundacji, w tym w nawiązaniu do celu głównego jest:

  1. wspieranie i upowszechnienie nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania;

  2. dobroczynność;

  3. pomoc społeczna, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;

  4. przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu;

  5. przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym;

  6. promowanie równych możliwości i równego dostępu, włączenia społecznego, różnorodności i sprawiedliwości we wszystkich obszarach życia;

  7. kształtowanie postaw prospołecznych i obywatelskich;

  8. integracja międzynarodowa;

  9. upowszechnianie i ochrona wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich;

  10. wspieranie rozwoju demokracji;

  11. wspieranie i upowszechnianie tolerancji;

  12. promocja w kraju i zagranicą Rzeczypospolitej Polskiej oraz woj. łódzkiego;

  13. szerzenie wiedzy na temat innych krajów, kultur, problemów mniejszości;

  14. przeciwdziałanie dyskryminacji, w szczególności ze względu na wiek, płeć, światopogląd, pochodzenie, narodowość, niepełnosprawność;

  15. upowszechnienie i ochrona różnych grup społecznych;

  16. integracja międzypokoleniowa;

  17. rozwój kontaktów i współpracy między społeczeństwami, narodami, rasami;

  18. wspieranie rozwoju obszarów wiejskich;

  19. wspieranie rozwoju wspólnot i społeczności lokalnych;

  20. wdrażanie polityk rozwoju regionalnego;

  21. wspieranie procesów rewitalizacji;

  22. wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu,

  23. wspieranie i upowszechnienie turystyki i krajoznawstwa,

  24. promocja wolontariatu.

  1. Fundacja może ustanowić odznaki i medale honorowe i przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami osobom fizycznym i prawnym zasłużonym dla celów obranych przez Fundację lub dla samej Fundacji.

§ 6

  1. Fundacja może realizować swe cele poprzez:

  1. przygotowywanie i prezentowanie szerokiej publiczności koncertów, przedstawień teatralnych, happeningów (PKD 90.04.Z);

  2. przygotowywanie i prezentowanie wernisaży, wystaw (PKD 91.02.Z);

  3. przygotowywanie i organizowanie konkursów (PKD 94.99.Z);

  4. organizowanie wyjazdów z przedstawieniami realizowanymi przez Fundację lub wspieranie organizacji takich wyjazdów (PKD 90.04.Z);

  5. tworzenie, realizacja autorskich projektów artystycznych (PKD 90.04.Z);

  6. organizowanie lub udział w festiwalach (PKD 90.04.Z);

  7. organizowanie międzynarodowej współpracy kulturalnej pomiędzy twórcami, uczestnikami życia kulturalnego oraz instytucjami kultury (PKD 90.04.Z);

  8. reprezentowanie (rzecznictwo interesów) twórców i artystów (94.12.Z);

  9. fundowanie stypendiów, w szczególności uzdolnionym młodym twórcom i artystom (94.99.Z);

  10. tworzenie lub udział w programach wymiany kulturalnej bądź studenckiej (PKD 94.99.Z);

  11. finansowanie działań twórców amatorskich, niezależnych i zawodowych w dziedzinach takich jak: sztuki audiowizualne, taniec, teatr, fotografia, sztuki piękne, literatura, muzyka (PKD 90.01.Z)

  12. prowadzenie ośrodków kultury, świetlic oraz pozostałych obiektów kulturalnych (PKD 90.04.Z),

  13. organizowanie wyjazdów studyjnych (PKD 79.12.Z);

  14. organizowanie wycieczek i innych imprez turystyczno – krajoznawczych (PKD 79.12.Z);

  15. organizowanie wypoczynku letniego, zimowego stacjonarnego (półkolonii) bądź wyjazdowego (kolonii, obozów) dla dzieci i młodzieży (PKD 79.12.Z);

  16. organizowanie lub udział w konferencjach, seminariach, prelekcjach, wykładach, warsztatach, szkoleniach, sympozjach, debatach i innych formach przekazywania wiedzy w ramach edukacji artystycznej (PKD 85.52.Z);

  17. organizowanie lub udział w konferencjach, seminariach, prelekcjach, wykładach, warsztatach, szkoleniach, sympozjach, debatach i innych formach przekazywania wiedzy w ramach edukacji pozaartystycznej (PKD 85.59.B);

  18. organizowanie czasu wolnego, w tym kółek zainteresowań (PKD 85.59.B) ;

  19. organizowanie i prowadzenie zajęć sportowych i rekreacyjnych (PKD 85.51.Z);

  20. organizowanie i prowadzenie imprez plenerowych (PKD 93.21.Z);

  21. udzielenie wsparcia finansowego bądź rzeczowego potrzebującym (PKD 88.99.Z)

  22. prowadzenie bądź włączanie się w badania prowadzone przez różne podmioty (PKD 72.20.Z);

  23. prowadzenie działalności wydawniczej – wydawanie książek (PKD 58.11.Z);

  24. prowadzenie działalności wydawniczej – wydawanie gazet (PKD 58.13.Z);

  25. prowadzenie działalności wydawniczej – wydawanie czasopism i pozostałych periodyków (PKD 58.14.Z);

  26. prowadzenie działalności wydawniczej – pozostała działalność wydawnicza (PKD 58.19.Z);

  27. podnoszenie kwalifikacji lub kompetencji członków organów i kadry Fundacji, w tym wolontariuszy (PKD 94.99.Z);

  28. organizowanie staży i praktyk (PKD 85.59.B);

  29. przekwalifikowywanie zawodowe (PKD 85.59.B);

  30. udział w konkursach i pozyskiwanie środków na realizację celów statutowych (PKD 94.99.Z);

  31. sprzedaż przedmiotów darowizny (PKD 94.99.Z);

  32. organizowanie zbiórek publicznych, organizowanie bali i aukcji charytatywnych (PKD 94.99.Z),

  33. organizowanie loterii (PKD 92.00.Z),

  34. organizowanie wolontariatu poprzez angażowanie lokalnej społeczności
    w realizację celów Fundacji (PKD 94.99.Z);

  35. prowadzenie działalności propagatorskiej i informacyjnej w zakresie służącym realizacji celów Fundacji (PKD 94.99.Z);

  36. współpracę z jednostkami administracji publicznej (terytorialnej, centralnej), placówkami oświatowymi, placówkami kulturalnymi i innymi podmiotami, którym bliskie są cele Fundacji (PKD 94.99.Z).

  1. Działalność Fundacji, o której mowa w ust. 1 pkt 1-30, 32, 34-35 jest realizowana przez Fundację jako nieodpłatna działalność pożytku publicznego.

  2. Działalność Fundacji, o której mowa w ust. 1 pkt 1-6, 10, 12, 13-20, 22-33, 36 jest realizowana przez Fundację jako odpłatna działalność pożytku publicznego.

Rozdział III

ORGANY I ORGANIZACJA FUNDACJI

§ 7

Organami Fundacji są:

  1. Rada Fundacji, zwana dalej „Radą” oraz

  2. Zarząd Fundacji, zwany dalej „Zarządem”.

§ 8

  1. Rada Fundacji, zwana dalej „Radą”, jest kolegialnym organem nadzorczo-kontrolnym Fundacji odrębnym od organu zarządzającego i niepodlegającym mu w zakresie wykonywania kontroli wewnętrznej, jak również inicjującym, doradczym i opiniującym.

  2. W skład Rady wchodzi od 3 – 11 członków (osób fizycznych), w tym:

  1. Fundatorzy – założyciele Fundacji, o ile żyją oraz wyrazili na to zgodę,

  2. osoby spoza grona Fundatorów powołane uchwałą Rady.

  1. Członkowie Rady:

  1. nie mogą być członkami Zarządu ani pozostawać z nimi w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej,

  2. nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.

  1. Członków Rady na miejsce osób, które przestały pełnić tę funkcję
    lub dla rozszerzenia składu Rady, powołuje w drodze uchwały Rada.

  2. Członkowie Rady powołani są na czas nieokreślony.

  3. Ustanie członkostwa w Radzie następuje z chwilą złożenia rezygnacji
    z pełnienia tej funkcji, odwołania albo śmierci osoby pełniącej tę funkcję.

  4. Odwołanie członka Rady, i przez to pozbawienie go członkostwa w Radzie, może nastąpić w wyniku uchwały podjętej jednogłośnie Radę. Odwołanie nie wymaga uzasadnienia.

  5. Członkowie Rady z tytułu pełnienia funkcji w Radzie nie otrzymują wynagrodzenia, mogą otrzymywać zwrot uzasadnionych kosztów.

  6. Członek Rady wyłącza się od głosowania w sprawach go dotyczących,

§ 9

  1. Do kompetencji Rady należy:

  1. wybór ze swojego grona Prezesa Rady,

  2. dokonywanie zmian w swym składzie,

  3. dokonywanie zmian w składzie Zarządu na wniosek Prezesa Rady, tj. powoływanie i odwoływanie członków Zarządu,

  4. ocena realizacji celów Fundacji,

  5. kontrola działalności Fundacji, w szczególności pod kątem rzetelności, prawidłowości, celowości i legalności wykorzystania majątku Fundacji,

  6. rozpatrywanie i zatwierdzanie przedłożonych przez Zarząd rocznych sprawozdań finansowych Fundacji oraz rocznych sprawozdań
    z działalności Fundacji,

  7. udzielanie absolutorium członkom Zarządu,

  8. zatwierdzanie wew. regulaminów opracowywanych i przedkładanych przez Zarząd,

  9. wyrażanie opinii w sprawach przedłożonych jej przez Zarząd.

  1. Pracami Rady kieruje Prezes Rady, reprezentuje ją oraz zwołuje
    i przewodniczy jej posiedzeniom.

  2. Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na pół roku.

  3. Posiedzenia Rady mogą być zwoływane przez Prezesa Rady, jego Zastępcę (powoływanego ze składu Rady przez Prezesa Rady) bądź przez Zarząd za pośrednictwem poczty elektronicznej lub smesem na co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem posiedzenia.

  4. Posiedzenia Rady mogą odbywać się stacjonarnie, on-line za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość bądź w formie hybrydowej.

  5. Posiedzenia Rady są protokołowane.

  6. Decyzje Rady są podejmowane w formie uchwał zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej 1/3 ogólnej liczby Członków Rady. W przypadku równego rozłożenia głosów decydujący jest głos Prezesa Rady bądź
    w przypadku jego nieobecności jego Zastępcy.

  7. Posiedzenia Rady mogą odbywać się bez formalnego zwołania, o ile obecni
    są wszyscy jej członkowie i wyrażą zgodę na odbycie posiedzenia.

§ 10

  1. Zarząd Fundacji, zwany dalej „Zarządem”, jest organem realizującym misję statutową, zarządzającym majątkiem oraz reprezentującym Fundację.

  2. Zarząd składa się z 3 do 5 (członków) osób fizycznych.

  3. Członkiem Zarządu nie może być osoba skazana prawomocnym wyrokiem
    za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.

  4. Członkowie Zarządu powoływani są na czas nieokreślony.

  5. Ustanie członkostwa w Zarządzie następuje z chwilą złożenia rezygnacji
    z pełnienia tej funkcji, odwołania albo śmierci osoby pełniącej tę funkcję.

  6. Odwołanie członka Zarządu nie wymaga uzasadnienia.

  7. Członkowie Zarządu z tytułu pełnienia funkcji w Radzie nie otrzymują wynagrodzenia, mogą otrzymywać zwrot uzasadnionych kosztów.

§ 11

  1. Do kompetencji Zarządu należy w szczególności:

  1. kierowanie działalnością Fundacji oraz reprezentowanie jej na zewnątrz,

  2. składanie oświadczeń woli w imieniu Fundacji,

  3. przedkładanie rocznych sprawozdań finansowych oraz rocznych sprawozdań z działalności Fundacji Radzie Fundacji,

  4. nadzór nad działalnością Zakładów Fundacji,

  5. przyjmowanie na rzecz Fundacji darowizn, spadków zapisów,

  6. zatrudnianie i ustalanie struktury pracowniczej Fundacji,

  7. opracowywanie wew. regulaminów i przedkładanie ich Radzie do zatwierdzenia,

  8. prowadzenie listy ofiarodawców.

  1. Do wykonywania czynności prawnych w imieniu Fundacji upoważniony jest Dyrektor bądź jego Zastępca każdy z nich łącznie z jednym z członków Zarządu.

  2. Pracami Zarządu kieruje Dyrektor, a zastępuje go Zastępca (powoływany ze składu Zarządu przez Dyrektora). Dyrektor i jego Zastępca wybierani są w drodze uchwały przez Zarząd.

  3. Zarząd obraduje na posiedzeniach, które odbywają się w miarę potrzeb.

  4. Posiedzenia Zarządu mogą być zwoływane przez Dyrektora, jego Zastępcę bądź Prezesa Rady za pośrednictwem poczty elektronicznej lub smesem
    na co najmniej na 3 dni przed planowanym terminem posiedzenia.

  5. Posiedzenia Zarządu mogą odbywać się stacjonarnie bądź on-line
    za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.

  6. Posiedzenia Zarządu są protokołowane.

  7. Decyzje Zarządu są podejmowane w formie uchwał zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy ogólnej liczby Członków Zarządu, chyba że Statut stanowi inaczej. W przypadku równego rozłożenia głosów decydujący jest głos Dyrektora Zarządu bądź w przypadku jego nieobecności jego Zastępcy.

  8. Posiedzenia Zarządu mogą odbywać się bez formalnego zwołania, o ile obecni są wszyscy jej członkowie i wyrażą zgodę na odbycie posiedzenia.

§ 12

  1. Dla realizacji celów statutowych Rada Fundacji może powołać Zakłady.

  2. Zakłady realizują cele i zadania Fundacji zgodnie z niniejszym statutem
    oraz uchwałami jej organów.

  3. Na czele Zakładu stoi Kierownik powołany przez Zarząd. Zarząd udziela Kierownikowi stosownego pełnomocnictwa.

  4. Wynagrodzenie Kierownika ustala Rada Fundacji na wniosek Zarządu.

  5. Strukturę organizacyjną Zakładu oraz warunki pracy i płacy jego pracowników ustala Kierownik, a zatwierdza Zarząd oraz Prezes Rady.

  6. Czynności prawne w imieniu Zakładu podejmuje Kierownik, jako pełnomocnik Zarządu lub osoba przez niego upoważniona.

Rozdział IV

MAJĄTEK FUNDACJI

§13

  1. Majątek Fundacji stanowi fundusz wskazany w oświadczeniu woli
    o ustanowieniu Fundacji.

  2. Dochody Fundacji pochodzą w szczególności z:

  1. dotacji osób prawnych, grantów, dotacji i subwencji instytucji i osób prawnych krajowych i zagranicznych,

  2. dochodów z majątku ruchomego, nieruchomego, praw majątkowych,

  3. darowizn, spadków i zapisów,

  4. dochodów ze zbiórek, aukcji, licytacji i innych imprez publicznych,

  5. odsetek i innych wpływów.

  1. Majątek i dochody służą realizacji statutowych celów Fundacji.

  2. Składniki majątku trwałego, wykorzystywanego w działalności gospodarczej Fundacji, podlegają umorzeniu i amortyzacji według zasad przewidzianych dla jednostek gospodarki nieuspołecznionej.

  3. Zabrania się:

  1. udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Fundacji w stosunku do członków jej organów lub pracowników oraz osób,
    z którymi członkowie jej organów oraz pracownicy Fundacji pozostają
    w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa
    lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani
    z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”,

  2. przekazywania majątku Fundacji na rzecz członków jej organów
    lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż
    w stosunku do osób trzecich, w szczególności, jeżeli przekazanie
    to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,

  3. wykorzystywania majątku Fundacji na rzecz członków jej organów
    lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż
    w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego,

  4. zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie jej organów lub pracownicy oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych
    niż rynkowe.

  1. Fundacja prowadzi gospodarkę finansową i ewidencję księgową zgodnie
    z zasadami wynikającymi z ustawy o rachunkowości.

§ 14

Dochody Fundacji pochodzące z dotacji, darowizn, spadów i zapisów mogą być używane do realizacji wszystkich jej celów, jeżeli ofiarodawcy nie postanowili inaczej.

Rozdział V

DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA FUNDACJI

§ 15

  1. Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą na zasadach określonych w odrębnych przepisach wyłącznie jako dodatkową i służebną w stosunku
    do prowadzonej przez Fundację działalności pożytku publicznego.

  2. Decyzję co do rozpoczęcia przez Fundację prowadzenia działalności gospodarczej, jej zakresu zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD), zmiany, zawieszenia bądź zakończenia podejmuje Zarząd i składa w tym zakresie odpowiednie wnioski do rejestru sądowego.

  3. Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w pełnym bądź ograniczonym zakresie zgodnie z następującymi kodami PKD:

  1. 90.02.Z Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych

  2. 90.03.Z Artystyczna i literacka działalność twórcza

  3. 47.19.Z Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona
    w niewyspecjalizowanych sklepach

  4. 47.91.Z Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet

  5. 47.99.Z Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami

  6. 73.11.Z Działalność agencji reklamowych

  1. Prowadzenie działalności gospodarczej wymaga rachunkowego wyodrębnienia tej formy działalności w stopniu umożliwiającym określenie przychodów, kosztów i jej wyników, z zastrzeżeniem przepisów
    o rachunkowości.

  2. Fundacja nie może angażować wolontariuszy do prowadzenia działalności gospodarczej.

Rozdział VI

POŁĄCZENIE FUNDACJI

§ 16

  1. Dla pełniejszego realizowania swych celów Fundacja może się połączyć z inną fundacją.

  2. Połączenie nie może jednak nastąpić, jeżeli cele Fundacji uległyby istotnej zmianie.

  3. Uchwała w sprawie połączenia podejmowana jest przez Radę Fundacji
    na podstawie uzgodnionego między Zarządami łączących się Fundacji protokołu ustaleń, dotyczących w szczególności statutu połączonych Fundacji, spraw majątkowych, w tym wcześniejszych zobowiązań oraz form realizacji obydwu Fundacji.

  4. Połączenie następuje przy odpowiednim stosowaniu przepisów o utworzeniu Fundacji i jej likwidacji.

Rozdział VII

LIKWIDACJA FUNDACJI

§ 17

  1. Fundacja ulega likwidacji w wypadku wyczerpania środków finansowych oraz majątku Fundacji. Momentem decydującym o likwidacji z powodu wyczerpania się środków finansowych jest sytuacja, w której dalsze prowadzenie działalności powodowałoby niewypłacalność Fundacji.

  2. Decyzję o likwidacji podejmuje Rada Fundacji na wniosek Zarządu. Uchwała Rady Fundacji zapada większością 2/3 głosów.

  3. Rada Fundacji powołuje likwidatora/-ów, którymi mogą być członkowie ostatniego Zarządu, o ile wyrażą na to pisemną zgodę.

  4. Majątek Fundacji pozostały po likwidacji Fundacji podlega przekazaniu innej organizacji, działającej w obszarze kultury i sztuki.

Rozdział VIII

ZMIANA STATUTU

§ 18

  1. Zmiana statutu może dotyczyć istotnych zmian celu Fundacji.

  2. Decyzję o zmianie statutu podejmuje Rada Fundacji na wniosek Prezesa lub Zarządu większością 2/3 głosów, przy obecności co najmniej połowy składu Rady Fundacji.